Asi víte, že 20.9.2008 byl v Praze tento DOD. Nedalo mi to, abych na něj nezajel. První fotky jsem pořídil na Kačerově.
Bohužel, dopravu na DOD obstarávaly pouze velmi nekvalitní Citybusy z roku 2004. Byla jen jedna výjimka, o té si však povíme později. Následoval přesun tímto nepohodlným vozidlem do depa Kačerov. Protože depo Kačerov už mělo DOD v roce 2004 (na kterém jsem taky byl), něvenoval jsem mu takovou pozornost. Přesto jsem pár fotek udělal, protože jinak metro nefotím. Co mě však potěšilo, byla stará dobrá ruská souprava 81-71, dnes jezdící už jen na trase B. Těchto souprav velmi rychle ubývá, jsou znekvalitňovány modernizací na nepovedený typ 81-71M. Proč jich tak rychle ubývá? To je jednoduché: DP trpí nenávistí proti Rusku, a tak se snaží těchto "vnucených vozů od nepřítele" rychle zbavit. (Veřím tomu, že kdyby tyto vozy byly třeba z Německa, ale stejného technického provedení a kvality, určitě by se s nimi zacházelo jinak.) Ale zpět k DOD: posadil jsem se na pohodlnou lavici a pořídil jsem pár fotek na památku (i interiéru).
Při cestě z depa jsem byl otrávený tím nízkopodlažním křápem, ale při jízdě do garáží jsme měli kliku - jediný bus na speciální lince, který nebyl na milimetr stejný jako ty ostatní - 3315 s modrými potahy jel právě nám!
V garážích mojí pozornost upoutala rozlehlá odstavná plocha (ve skutečnosti to jsou 3 plochy).
Všiml jsem si také dvou sympatických kloubáků, stojících u kotelny (6129 a 6216). Následovaly ještě 2 zábery z odstav. plochy a 2 fotky autobusů v hale s otevřenými motory.
Potom jsme přešli na plochu s vystavenými autobusy - bylo tu mnoho typů, jen mé oblíbené sedmistovky tu nějak chyběly. Opravdu, řada 700 tu bohužel byla zastoupena jen jedním kusem - B741 č. 6116. Na druhou stranu, pořád lepší než nic. Co mě na první pohled hned zaujalo, byl Citelis 6599, což je v Praze velmi vzácné vozidlo. A pouze pronajaté (psáno 2008). Upoutal mě jeho interiér - oproti předchozím sériím mě zaujala velká otvírací okna a krásně modrá podlaha. Co mi příliš nevyhovovalo, byla pochopitelně nepohodlná sedadla Irisbus včetně potahu, kterým je hrůzostrašná rudokoženka.
Přesto že se jedná pouze o vylepšenou verzi kloubového Citybusu, tento typ má měkolik vylepšení. Kloubní spojení vypadá estetičtěji, postráda totiž u Citybusů již tradiční hrb a již zmíněná velká otvírací okna.
K dalším autobusům snad není co dodat, jedině snad ke Crosswayi LE 3898. Jedná se o upravený Crossway LE. Celá nízkopodlažní část je vyhrazena pro vozíčkáře, ta standardní je naopak celá obsazena sedadly, opět bohužel nepohodlného typu. K detailům patří třeba to, že má venkovní světla nad dveřmi, což je u Crosswayů nezvyklé, a bílý nátěr.
Následovala ještě krátká fotoprocházka po zpřístupněném areálu garáží. Pak jsem se šel podívat na "kinobus", což je vyřazený autobus B732, speciálně upravený k tomuto účelu. Je jen škoda, že má CVR na loupež století zvanou "opencard", jejímž hlavním cílem je zřejmě vytáhnout z lidí peníze. Po návratu zpět (tentokrát už naposled) na metro Kačerov jsem ještě pořídil několik fotek zde parkujících autobusů.
Doprava do Střešovic byla individuální (není divu, když je to až na druhé straně města), takže jsem jel metrem na Vltavskou a dále tramvají. Před Vozovnou Střešovice bylo vystaveno pár tramvají - T6A5, T3R.PLF (wana) spřažená s T3R.P (wlk), KT8D5 s BUSE - 9030, a monstrum (což je velmi nechvalně proslulá 14T).
Trochu jsem fotil i v samotném muzeu. Jak vidíte, zajímal mě hlavně trolejbus Škoda 8Tr. Jen je škoda, že zde tentokrát nebyl trolejbus Tatra T400, což mě jako trolejbusového fandu zklamalo. Dále je zde autobus Jelcz MEX 272 (foto výše). Ve fotogalerii níže jsem fotil ešemku (stará dobrá klasika :-) a Ikarus 280.08. B731 opět chyběl... :-(
Následuje už jen 1 fotka z běžného provozu před vozovnou. Celkově si však myslím, že přestože letošní DOD měl své chyby, nebylo to nejhorší.
©2008-2013 Vodifone95